Skuteczny marketing sprawi, że twój biznes będzie zarabiał i to sporo!
A to pozwoli ci dynamicznie się rozwijać, mieć pewność podczas zatrudniania pracowników jak i przewidywalną liczbę klientów każdego miesiąca.
W ciągu następnych 5 minut poznasz 14 sprawdzonych sposobów na reklamę małej firmy, które przyciągną lawinę nowych klientów prosto w Twoje drzwi.
Nie ważne, jaki jest twój budżet, ilość czasu, czy branża - po tym artykule będziesz mógł zacząć reklamować swoją firmę jeszcze dziś.
Przejdźmy do rzeczy!
Kto nie kocha reklamować się za darmo?
Zaro wydatków, tylko klienci, a z nimi pieniądze!
Przedstawiamy 7 sposobów, aby to osiągnąć:
Jeśli go nie masz, to tracisz sporo ruchu, klientów jak i wartościowych ofert.
Utworzenie tego profilu to kwestia kilku minut.
Jest to najłatwiejszy i w 100% darmowy sposób na reklamę Twojego biznesu.
Tutaj jest link, gdzie założysz swój profil.
Podobne profile założysz również na Booksy, Fixly jak i wielu innych katalogach firm.
To tutaj większość Twoich klientów spędza swój wolny czas.
Dlaczego masz tego nie wykorzystać?
Twórz ciekawe posty, pokazuj swój biznes, a w końcu zaczniesz zyskiwać obserwujących.
Facebook pozwali ci też na szybką komunikację z klientami.
Jutro masz zamknięte, albo coś się zepsuło? Wrzuć to na Facebooka, a klienci od razu będą wiedzieć.
Tutaj jest poradnik, który pomoże ci utworzyć swoją stronę na Facebooku.
Razem z nią pamiętaj, aby założyć również Instagrama!
Jeśli masz stronę internetową, to pora ją wykorzystać do Twojej małej, ale skutecznej maszyny marketingowej!
Pomyśl, co wpisują klienci, gdy chcą znaleźć Twoją branżę w Google.
“Adwokat Gliwice” lub “Pomoc prawna Gliwice”
Znajdź takie słowa kluczowe i dodaj na swoją stronę internetową.
W ten sposób samodzielnie poprawisz pozycjonowanie twojej strony, a z tym zwiększysz ruch, poprzez pokazanie się potencjalnym klientom.
Jeśli nie umiesz sam dodać słów kluczowych na stronę, odezwij się do nas, a my za darmo ci pomożemy
Jasne, skorzystam z darmowej pomocy!
Blog pozwoli ci pokazać swoją wiedzę i profesjonalizm.
Tematami mogą być np. często zadawane pytania, poradniki, własne doświadczenia.
Klienci często szukają odpowiedzi na różne problemy w internecie.
Twój blog pomożemy im je rozwiązać, tym sposobem zdobędziesz ich zaufanie i pokażesz swoje kompetencje.
Możesz w nim użyć lokalnych słów kluczowych, co poprawi pozycjonowanie Twojej strony.
Fortis przeprowadzki wykorzystują słowa kluczowe związane z Warszawą. Nie są co prawda małą firmą, ale korzystają z tej metody.
Artykułów o temacie „Przeprowadzka czy warto” jest MULTUM, więc dodając, chociażby Twoje miasto do nagłówka, już wyróżnisz się pośród konkurencji.
Może to być e-mail, lub sms.
Wybierz to czego większość Twoich klientów używa do komunikacji z Tobą.
Biznes do biznesu - E-mail
Kobiety 55 - 70 lat - Sms
Jeśli prowadzisz biznes, do którego klienci często wracają np. salon kosmetyczny. To najlepiej załóż swoją listę już dziś!
To będzie twój najlepszy, najbardziej dochodowy rodzaj marketingu.
Każda osoba, która będzie na tej liście już u ciebie kupiła, a to oznacza, że:
Nie ma prostszej sprzedaży niż do osób, które już od ciebie kupiły.
Im więcej masz dobrych opinii, tym wyżej wyświetla się twój profil Google, twoja wizytówka na Booksy oraz wiele innych.
Platformy jak Booksy automatycznie zdobywają dla ciebie opinie poprzez przypominajki.
Ale jeśli nie używasz takowej, sam pisz przypominajki do klientów.
W ten sposób będą pamiętać o wystawieniu ci opinii, a ty dowiesz się, co im się podobało, lub co poprawić.
Świetny sposób na darmową promocję.
W 100% darmowy sposób na pokazanie klientowi twojej pracy, podejścia czy firmy.
Codziennie twórz content na swoje social media.
Zrób to Twoim nawykiem w pracy, a już masz przyjemny sposób na marketing.
Contentem może być na przykład:
Przed i po usłudze
Twoja wiedza
Twój dzień w pracy.
Pomysły znajdziesz w internecie, jak i u konkurencji.
Już wiemy, że wszyscy kochają darmowe.
Czasem jednak potrzebujesz szybszego, bardziej stabilnego przypływu klientów i tutaj wchodzą płatne sposoby na marketing.
Facebook, a wraz z nim Instagram pozwala nam dotrzeć do każdego klienta, o dowolnej godzinie, z dokładnie dostosowaną dla niego ofertą.
Ponad 17,65 miliona Polaków korzysta z Facebooka, w tych liczbach ukrywają się twoi klienci!
Uruchom menadżer reklam Facebook’a, wybierz wiek, lokalizację i zainteresowania twoich klientów i stwórz swoją pierwszą reklamę!
Tutaj jest artykuł, który pomoże ci uniknąć podstawowego błędu, który niszczy skuteczność większości reklam na Facebooku.
Nie myl kampanii reklamowych z promowaniem postów!
Kampanie reklamowe są skupione na sprzedaży, natomiast promowanie postu to bardziej budowanie obserwujących.
Obie opcje działają, ale każda służy do czegoś innego.
Reklama w Google umożliwia ci szybko wskoczyć na szczyt wyszukiwarki.
Nie musisz czekać kilku miesięcy na odpowiednie pozycjonowanie.
Wystarczy, że zapłacisz Google, a twój biznes już będzie jednym z pierwszych.
Tworząc reklamę, użyj słów kluczowych z Twoją lokalizacją.
Salon Kosmetyczny [Twoje miasto]
Biuro Rachunkowe [Twoje miasto]
Adwokat [Twoje miasto]
Dla dentystów, agentów nieruchomości i fotografów, ulotki i poczta są dalej świetnym sposobem na marketing.
Kluczem jest bycie unikalnym.
Tym sposobem możemy być pewni, że potencjalny klient rzuci okiem na naszą pocztę, pośród całej reszty.
Gdy będziesz wysyłał pocztę, pamiętaj, aby ją jednak zmierzyć, w ten sposób będziesz wiedział, czy ten rodzaj reklamy jest dla ciebie opłacalny.
Na pewno dostajesz mnóstwo ofert, odnośnie sponsoringu wydarzeń jak wyścigi rowerowe, zbiórki charytatywne i tym podobne.
Nie jest to wyłącznie jedno stronna oferta.
Twoja firma też dobrze na tym zyska, jeśli jest to w twoim mieście.
Lokalne wydarzenia to świetny sposób na pokazanie się przed klientami i zbudowanie dobrego wizerunku.
Pamiętaj, tylko aby sponsorować wydarzenia, w których są twoi klienci.
Jeśli jesteś cukiernią raczej nie sponsoruj treningu fitness, lub wyścigów rowerowych.
Lokalni influencerzy to świetny sposób na reklamę twojej firmy.
Obserwują ich najczęściej osoby z twojego miasta, czyli Twoi potencjalni klienci.
Poszukaj na Facebooku, lub Instagramie osób z około 5000+ obserwujących i napisz do nich z pytaniem o promocję.
Z takiego influencer marketingu korzysta np. Piekarnia Putka.
Pamiętaj, aby wybierać influencerów w podobnej branży do Twojej.
Każdy kocha dostawać coś za darmo.
Możesz to wykorzystać, aby rozwijać swój biznes, szczególnie w social media.
Stwórz konkurs na Facebooku lub Instagramie, rozdaj coś, za co klienci płacą i patrz, jak liczba twoich obserwujących rośnie jak na drożdżach!
Pamiętaj, o stworzeniu prostych wymagań:
Obserwuj nas,
Polub ten post
Oznacz 3 znajomych w komentarzu,
Udostępnij post na relacji.
Takie konkursy prowadzi np. Baba Na Rowerze
Twój biznes na górze wyszukiwarki to szansa na ogromną ilości ruchu, leadów oraz klientów.
Pozycjonowanie ma podobny efekt co reklamy w Google, plusem jest to, że nie trzeba płacić za każde wejście klienta.
Dobre pozycjonowanie jest jak postawienie naszej polskiej żabki przy głównej ulicy przesiadkowej w mieście.
Każdemu się nagle przypomni, aby coś kupić.
W internecie pozycjonowanie, w połączeniu ze skuteczną stroną sprzedażową to gwarantowany sukces!
Jeśli nie wiesz, który sposób reklamy będzie odpowiedni dla Twojej firmy, odezwij się do nas!