Dlaczego niektóre firmy mogą sprzedawać po znacznie wyższych cenach, a przy tym mieć więcej klientów niż ich tańsza konkurencja? W tym artykule odpowiem na to pytanie i pokażę ci jak zbudować ofertę, która pozwoli ci podnieść ceny i nie stracić przy tym klientów.
Większość przedsiębiorców, gdy chce wygrać z konkurencją, stosuje jedną taktykę.
” Dajmy niżej niż oni, teraz klienci na pewno kupią od nas! ”
Na pierwszy rzut oka wydaje się, że ta taktyka działa - odzyskujemy pozycję i znowu zaczynamy sprzedawać.
Jednak to tylko złudzenie.
Ja nazywam taką strategię wyścigiem na dno.
Dlaczego?
Po pierwsze banalnie jest ją przebić.
Jeśli konkurencja obniży ceny bardziej niż ty, to co wtedy?
Stać cię, na kolejną obniżkę? A potem następną…
Raczej nie.
A nawet jeśli, kto chciałby tak kroić swoje zarobki!!!
Druga sprawa, klienci, których przyciągasz w ten sposób, to osoby, którym zależy wyłącznie na cenie.
Nie na jakości, nie na obsłudze, nie na efekcie końcowym.
Takie osoby będą narzekać, dopóki twój produkt nie będzie za darmo.
I wiem, co teraz chcesz powiedzieć.
“ Ale w Polsce ludzie kupują tylko na podstawie ceny! ”
To dlaczego co druga osoba na mieście jest koszulce z Tommiego, albo Guess’a skoro mogą kupić podobną za 20 zł?
No właśnie.
To nie kwestia ceny tylko postrzeganej wartości.
Pozwól teraz, że powiem ci…
Pieniądze są paliwem napędowym Twojej firmy.
Nie mówię tu o kredytach, pożyczkach itp.
Mam na myśli to, co zostaje ci po każdej sprzedaży inaczej zysk brutto.
Na przykładzie, sprzedam kubek za 10 zł, produkcja kosztuje mnie 4 zł, mój zysk brutto to 60% - 6 zł.
Im wyższy procent zysku brutto, tym szybciej rozwijasz swoją firmę.
Tym więcej pieniędzy masz na koniec miesiąca, a to daje ci możliwość:
Te trzy rzeczy gwarantują sukces, ponieważ prowadzą do ulepszania twojej firmy / produktu / usługi.
Kolejna rzecz, kiedy podwyższysz swoje ceny, sprawiasz, że…
Klient jest bardziej zaangażowany emocjonalnie.
Klient bardziej ceni twój produkt.
Klient bardziej chce wykorzystać produkt, co przekłada się na lepsze rezultaty.
Przyciągasz najlepszych klientów, których najprościej zadowolić, kosztują mniej, bardziej cenią Ciebie i wartość twojego produktu.
Zatem…
To, co oddziela biznes będący w stanie wycisnąć maksymalną cenę na kliencie, A biznes ledwo łączący koniec z końcem…
To oferta.
Na rynku są ich dwa rodzaje.
Oferta towarowa bazuje na średniej cenie za dany produkt / usługę.
Instalacja fotowoltaiki, ubezpieczenie, chleb.
Klient postrzega ją jako „im niższa cena, tym bardziej wartościowy produkt”. Z racji, że ma 100 podobnych do porównania.
Natomiast oferta nie do odrzucenia skupią się na przekazaniu jak największej wartości.
Łączy w sobie atrakcyjną promocję, świetną propozycję wartości i niepodważalną gwarancję i cenę premium.
Przez to jest nieporównywalna do jakiejkolwiek innej oferty na rynku.
Jeśli taką masz, sprzedajesz bez konkurencji!
Przykłady ofert nie do odrzucenia
1. Fotowoltaika:
Zainstalujemy Fotowoltaikę w 2 dni.
Jeśli twój rachunek za prąd nie zmniejszy się, to zapłacimy ci różnicę.
Dożywotnia Gwarancja na panele.
2 darmowe mycia paneli w pierwszym roku.
2. Marketing
5 nowych klientów, każdego miesiąca, albo zwrot pieniędzy.
Wygenerujemy leady i wypracujemy je dla Ciebie, wizyty będziesz mieć w kalendarzu.
Dostaniesz video kurs, i cotygodniowe treningi sprzedaży dla Twoich pracowników.
Pomożemy ci stworzyć ofertę nie do odrzucenia.
3. Siłownia:
Zamrożenie karnetu w razie wyjazdu / urazu.
Darmowa woda na każdy trening
Analiza ciała + kompletnie darmowy plan treningowy stworzony wraz z trenerem.
Przypominajki, aby nie zapomnieć o treningu.
Jeśli zamierzasz sprzedawać drożej.
Zainspiruj się tymi przykładami, i stwórz własną ofertę nie do odrzucenia.
Pamiętaj o atrakcyjnej promocji, ogromnej wartości, cenie premium, i niepodważalnej gwarancji.
Pamiętaj cena premium, musi być uzasadniona.
Napakuj swoją ofertę taką ilością wartości dla klienta, że aż TOBIE będzie głupio, gdy mu jej nie sprzedasz, bo tyle traci.
Gdybyś potrzebował pomocy z tworzeniem tej oferty lub zwiększaniem swoich cen, odezwij się do nas: