Prowadzisz biznes i chcesz sprzedać swoim klientom wszystkie swoje usługi razem z tymi najdroższymi? W tym artykule poznasz strategię, która pozwoli ci to zrobić.
Przejdźmy do rzeczy!
Zapewne masz szereg różnych usług w swojej ofercie.
Jedne tańsze, a jedne droższe.
Chciałbyś, aby więcej jednak schodziło tych droższych…
To na nie spędziłeś ogrom czasu, wysiłku, a nawet mogłeś zrobić osobny kurs, tylko po to, aby móc zaoferować je klientom.
Niestety, w rzeczywistości, mało kto je kupuje, a większość klientów zostaje przy podstawowej ofercie.
Zatem…
Zwykle jest jeden, dosyć prosty powód.
I nie, nie jest to tylko kwestia pieniędzy.
Choć u niektórych zapewne tak, budżet stanowi granicę, ale to jest stanowcza mniejszość.
Natomiast większość klientów byłaby w stanie kupić od Ciebie wszystko, niezależnie od tego ile to kosztuje.
Co ich przed tym powstrzymuje?
Zaufanie...
Klienci nie ufają ci na tyle, aby kupić tę najdroższą usługę.
Zobacz, gdybym podszedłbym do Ciebie na ulicy i powiedział „Daj mi 10 000 zł, a stworzę dla ciebie reklamę i pomogę Twojej firmie zarabiać więcej”, Najpewniej zaśmiałbyś się, albo uciekł.
A Dlaczego?
Bo widzisz mnie pierwszy raz w życiu i dopiero się poznaliśmy, przez co oferta wydaję się z kosmosu.
Twoi klienci zapewne czują się w podobny sposób.
Nie ufają Twojej usłudze, nie ufają twojej firmie i tak dalej…
Odpowiedzią jest drabina wartości.
Czytając ten artykuł, ty też funkcjonujesz w ramach mojej drabiny wartości.
Stworzyłem nagłówek, który cię zaciekawił, ponieważ chciałeś poznać odpowiedź na nurtujący cię problem, a nie miałeś oporów, ponieważ artykuł jest darmowy.
Teraz zacząłeś czytać i naturalnie będziesz chciał więcej.
Daję ci wartość w postaci tego artykułu, i tym samym pozyskuję Twoje zaufanie!
Cała drabina polega na stopniowym budowaniu zaufania poprzez ciągłe oferowanie nowej, większej wartości.
Na każdym szczeblu ufasz mi coraz bardziej i chcesz coraz więcej.
Drabina wartości funkcjonuje w każdej branży.
Przeprowadzając przez nią klientów, zbudujesz większe zaufanie i zwiększysz pożądanie na swoje najdroższe usługi.
Nie dość, że drastycznie wzrośnie ich sprzedaż, to jeszcze zmaksymalizujesz zysk na każdym kliencie, ponieważ przeprowadzisz go przez wszystkie szczeble swojej drabiny.
Tutaj jest prosty szablon 4-stopniowej drabiny wartości:
Najczęściej oferujesz coś kompletnie za darmo, lub w zamian za informacje kontaktowe np. darmowa konsultacja, próbka, degustacja itp.
W przedziale od około 1 - 100 zł, dają więcej wartości niż oferty darmowe, są to np. kawałek ciasta, produkt do twarzy, olejek itp.
Od około 100 - 2000 zł, często jest to podstawowa oferta wielu branż. (Detailing samochodu, masaż, powiększanie ust itp.)
Powyżej 1500 zł, to maksymalna wartość, jaką możesz dać klientowi, czyli Twoje najdroższe produkty np. instalacja fotowoltaiczna, chirurgia plastyczna, folia ochronna PPF.
Przykłady drabin wartości w różnych branżach.
*UWAGA* Jeśli dopiero zaczynasz biznes, nie rób tego od początku drabiny wartości.
Skup się na poziomie 3 lub 4, ponieważ na tych ofertach zarabiasz najwięcej i masz środki na inwestowanie w marketing oraz pozostałe części drabiny.
Oferty początkowe są skupione na przyciąganiu klientów i przekierowaniu ich na wyższe szczeble drabiny.
Natomiast jeśli zarabiasz już na swoim biznesie, ale chciałbyś więcej…
Skorzystaj z tych przykładów i stwórz swoją drabinę wartości.
To pozwoli Ci maksymalnie wykorzystać potencjał każdego klienta i sprawi, że sprzedaż najdroższych usług znacznie wzrośnie.
Gdybyś nie miał pomysłów na własną drabinę wartości, nie wahaj się skontaktować z nami - chętnie pomożemy!