Jeśli chcesz zdobyć więcej klientów i aktualnie promujesz posty na Facebooku lub Instagramie to czas z tym skończyć…
W tym artykule dowiesz się, czym tak naprawdę jest promowanie postów, dlaczego to strata pieniędzy oraz co robić zamiast aby przyciągnąć znacznie więcej klientów.
Przejdźmy do rzeczy!
Facebook jest darmową aplikacją, co oznacza, że zarabia tylko i wyłącznie na reklamach.
Weźmy to do perspektywy:
Aby Facebook mógł zarabiać więcej, więcej osób musi kupować u nich reklamy.
Problem jest taki, że ich pierwotne narzędzie do tego celu jest skomplikowane.
Ogrom metryk, opcji i różnych ustawień, które zniechęcają użytkowników do kupowania reklam.
Co zatem robi Facebook…?
“Okraja” faktyczny menadżer reklam, i daje przedsiębiorcom uproszczoną wersję, która nie ma wielu kluczowych funkcji.
Jest za to bardziej przystępną i prostsza w obsłudze.
Wszystko po to, aby więcej ludzi kupowało u nich reklamy.
Sponsorowany post, ze względu na bycie uproszczoną wersją prawdziwej reklamy, jest dość ograniczony.
Między innymi nie pozwala ci:
Dodatkowo promocję możesz zastosować tylko do postów już istniejących w Twoim profilu. Co również ogranicza możliwości testowania.
I tak, wydając pieniądze na promocję posta, ten faktycznie ma większy zasięg, ale Ty masz znacznie mniejszy zwrot z każdej wydanej złotówki w porównaniu z innymi formami płatnej reklamy.
Jakbym to do czegoś zestawić… Promowanie posta, aby zdobyć klientów, jest jak próba wygrania wyścigu rowerowego na rowerze dziecięcym z bocznymi kółkami, gdy wokół jeżdżą kolarzówki.
Trzeba naprawdę chcieć utrudnić sobie życie…
Już wiemy, że promocja nie jest opłacalna, zatem co masz zrobić, aby zdobyć nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?
Odpowiedź jest prosta…
Użyj faktycznego menadżera reklam.
Dzięki niemu zobaczysz:
Dodatkowo dokładnie wyznaczysz klienta, który jest zainteresowany tym, co sprzedajesz np.
Kobiety, 20-30 lat, mieszkające w Katowicach, interesujące się kosmetykami, oglądające top model.
Możesz również pokazywać się klientowi kilkanaście razy.
Wyobraź sobie sytuację, gdzie potencjalny klient kliknął twoją reklamę, ale akurat wysiadał z autobusu i wyłączył Facebooka.
W normalnych warunkach klient stracony.
Ale na Facebooku, możesz się pokazać kilkanaście razy tylko jemu, dzięki funkcji zwanej: Retargeting.
Wyżej wymienione cechy oraz ogromna ilość użytkowników (23 mln w Polsce) czynią z reklam na Facebooku istną żyłkę złota dla lokalnych firm.
A jeśli zrobisz je dobrze, mogą ci się zwrócić dwu, a nawet trzykrotnie!
Zanim jednak spróbujesz je zrobić na własną rękę. Tutaj jest kompletnie darmowy e-book, który pokaże ci krok po kroku, jak zrobić skuteczną reklamę na Facebooku: