Masz firmę i comiesięcznie zdobywasz nowych klientów, a mimo to nie potrafisz się rozwinąć?
Nie jesteś sam, wiele firm wpada w podobne plateau wzrostu… Gdzie regularnie zdobywają nowych klientów, ale ich biznes stoi w miejscu. W tym artykule dowiesz się, dlaczego tak się dzieje oraz jak z tego wyjść.
Zaczynajmy!
Przedsiębiorcy często myślą, że nowi klienci są uniwersalnym kluczem do rozwinięcia firmy. W rzeczywistości nawet dziesięciokrotne zwiększenie liczby klientów nie jest w stanie pomóc…
Problem jest wtedy, gdy comiesięcznie tracisz poprzednich konsumentów i wpadasz w pętlę. Zdobywasz 5 nowych, tracisz 5 starych. Więc na koniec miesiąca i tak wychodzisz na 0.
Jeśli zwiększysz to X10, to zdobędziesz 50 nowych, a w następnym miesiącu znowu ich stracisz.
To często spotykana sytuacja, ponieważ przedsiębiorcy, którzy potrafią dobrze się reklamować, dostają obsesji na punkcie ciągłego zdobywanie nowych klientów. Nic dziwnego, to zastrzyk pozytywnych emocji.
Niestety to blokuje Twój długoterminowy rozwój.
Więc… Jak to teraz naprawić?
Jak powiedział pewien mądry człowiek:
“Wydałeś tyle, aby pozyskać tego klienta, na miłość boską, nie strać go!”
Wydajemy krocie na marketing, ciągle szukając nowych klientów, gdzie w rzeczywistości cały problem leży w retencji. Jeśli każdy klient zostanie z Tobą, to tak naprawdę Twoja firma tylko by rosła.
I wiem, co teraz powiesz
„Mój biznes jest inny, sprzedaję jednorazowo, dlatego muszę ciągle polować na nowych klientów”.
Nawet jeśli sprzedajesz jednorazowo, możesz skorzystać z siły retencji. Są na to dwa sposoby.
Znajdź nowy problem, który jesteś w stanie dla nich rozwiązać i sprzedaj im ponownie.
Jeśli wiesz, że zrobiłeś dobrą robotę, poproś klienta o polecenie cię innym.
Obie te rzeczy pozwolą ci wykorzystać siłę retencji, nawet w sprzedaży jednorazowej.
Powiedzmy, że bez problemu możesz oferować klientom więcej i wiesz, że w Twojej branży da się utrzymać klienta na całe życie. Tutaj jest jak to osiągnąć…
Jeśli comiesięcznie tracisz klientów, to Twój produkt lub usługa ma miejsce, w którym możesz ją poprawić.
Jeśli nie wiesz jakie, zapytaj o to klientów. Spytaj ich jak możesz poprawić jakość tego co oferujesz, a na pewno ci powiedzą. W ten sposób łatwo znajdziesz te rzeczy, przez które inni klienci rezygnują.
Jeśli chcesz, aby klienci zostawali z Tobą na zawsze, sam produkt nie wystarczy, musisz dodać do niego pewne doświadczenia.
Na przykład Barber, nie chodzi tylko o obcięcie, ale i o atmosferę, rozmowy, napicie się kawy / herbaty, miło spędzony czas. Te wszystkie rzeczy składają się na to, że klient zwyczajnie lubi doświadczenie związane ze swoim barberem.
Ciekawostka, doświadczenia są tak silne, że potrafią same w sobie zatrzymać klienta, nawet gdy produkt/usługa jest przeciętna.
Więc… Jeśli chcesz, aby twój biznes szybko się rozwijał. Wykorzystaj te dwa sposoby i popraw retencję w swojej firmie.