Reklama na Facebook - czy warto w 2024?

Szymon Kozielski
Szymon Kozielski
10.05.2024
7 minut

Reklama na Facebook - czy warto w 2024?

Reklama FB

Masz lokalny biznes i zastanawiasz się nad płatną reklamą na Facebooku?

Nie mogłeś lepiej trafić…

Ten artykuł pokaże Ci wszystkie wady i zalety tego rodzaju marketingu. Dowiesz się również, czy jest to dalej opłacalny sposób na reklamę w 2024.

Przejdźmy do rzeczy!

Facebook a nowe platformy

W ostatnim czasie powstało wiele nowych platform, jak TikTok, Snapchat, czy Telegram. Przy których Facebook jest już dość stary, bo istnieje od 2008 roku.

Mimo to ma wszystkie nowinki, wyżej wymienionych mediów.

Krótkie filmiki? Są,
Znikające Relacje? Są,
Prywatne wiadomości? Są.

Więc jeśli mowa o treściach, Facebook nie odstaje od nowych platform nawet o krok.

Jeśli chodzi natomiast o reklamy, jest wiele czynników, które wpływają na ich sukces i zanim powiem ci czy warto w nie inwestować, przedstawię ci ich plusy i minusy, nad którymi powinieneś się zastanowić, zanim podejmiesz decyzję.

Reklama na Facebooku - Zalety

Wprowadzane co roku aktualizacje uprzyjemniają pobyt nie tylko użytkownikom, ale także reklamodawcom, którzy mają coraz więcej możliwości sprzedaży swoich produktów.

Ale zacznijmy od najważniejszych.

Ogromna Ilość użytkowników w Polsce

W samej Polsce Meta ma ponad 23 miliony miesięcznie aktywnych użytkowników… a liczba ciągle rośnie.

Nie tylko te statystyki mają znaczenie, ale też to ile naszej uwagi zabiera Facebook.

Według badań Polacy spędzają na nim prawie godzinę dziennie!

Biorąc pod uwagę, że przeciętna osoba śpi 8 godzin, oznacza to, że aż 7% ich całego dnia jest spędzone z oczami przyklejonymi do swojego feed na Facebooku!

To naprawdę sporo czasu… który Ty jako firma możesz wykorzystać, aby sprzedawać swoje produkty w szybki i łatwy sposób.

Szczegółowy wybór grupy klientów

Na pewno słyszałeś, że media społecznościowe wiedzą o nas wszystko. W jakimś stopniu to prawda, a szczególnie, gdy mówimy o Facebooku.

Ten ma informacje o naszych zainteresowaniach, wieku, lokalizacji, a nawet zna nasz stan związku czy średni roczny zarobek!

Dla Ciebie to jednak rewelacyjna wiadomość…

Dzięki tej wiedzy możesz dokładnie wybrać, do kogo trafi Twoja reklama.

Jeśli jesteś np. biurem rachunkowym, Twoi klienci to właściciele firm, Facebook pozwoli ci pokazać reklamę do tych dokładnych osób, co znacznie zmniejszy jej koszt.

A jak połączysz to z dobrą strategią marketingową, w dość krótkim czasie zobaczysz pozytywny zwrot z inwestycji.

Niska cena za reklamy na Facebooku

Kolejna świetna wiadomość.

Inne rodzaje reklamy jak telewizja, billboardy czy radio, potrzebują znacznie większego budżetu na start.

Jest to kłopotliwe, ponieważ nie wiemy, czy te pieniądze do nas wrócą.

Natomiast Meta (Facebook), pozwoli ci zacząć już od 5 złotych dziennie.

Oczywiście nie oczekuj, że wydasz 5 złotych, a zarobisz 10 000… Gdyby to tak działało, nie czytałbyś teraz tego artykułu, a ja piłbym martini z lodem na Malediwach.

Ale nie zmienia to faktu, że jest to dalej najbardziej budżetowy rodzaj reklamy, jaki jest na rynku.

I jeśli jest dobrze zrobiona, zwróci Ci się dwu, a nawet trzykrotnie.

Wady reklamy na Facebooku

Meta pomimo wielu zalet, ma też swoje kluczowe wady.

W tej sekcji poznasz dwie główne, które powstrzymują przedsiębiorców od zarabiania na nich, oraz dowiesz się, czy jest jakiś sposób, aby je obejść…

Menadżer reklam jest skomplikowany

Reklamy Meta tworzymy w tzw. Menadżerze reklam.

Nie w zakładce ‘promuj’ obok posta.

Zakładka promuj, to bardzo uproszczona wersja menadżera reklam, która zabiera ci całą siłę tego narzędzia i ogranicza Twoje możliwości jako reklamodawcy.

No, ale wracając do menadżera, ten na pierwszy rzut oka jest skomplikowany.

Ogrom metryk i różnorodnych opcji, w których łatwo jest się zgubić i szybko zniechęcić…

Natomiast automatyzacje i podpowiedzi od Facebooka, nie działają zbyt dobrze i często bardziej psują reklamy niż je poprawiają.

Nie wszystko da się reklamować

Są rzeczy, których Facebook nie lubi. Jak na przykład nagość. A to znacznie utrudnia reklamowanie produktów takich jak bielizna czy gadżety wakacyjne.

Meta nie pozwala również reklamować rzeczy takich jak alkohol, produkty nikotynowe, hazard, czy pożyczki personalne.

Algorytmy bezlitośnie i szybko usuwają takie reklamy, a jeśli nadal będziemy próbowali, skończy się to zablokowaniem naszego konta reklamowego.

A to zabiera czas, powoduje frustrację i co najważniejsze straty.

Reklama na Facebooku - Czy warto w 2024?

Pomimo tych kilku wad, jest to dalej najbardziej opłacalny sposób na reklamę dla lokalnej firmy.

Dokładnie widzimy, ilu klientów przyciągamy i jaki jest tego koszt, a szczegółowe opcje targetowania, pozwalają nam szybko i tanio trafić do konkretnej grupy odbiorców.

Dodatkowo mimo wielu nowo powstałych platform, Facebooku dalej ma najwięcej użytkowników, którzy spędzają na nim średnio godzinę dziennie.

Więc jeśli chciałbyś stworzyć skuteczną reklamę na Facebooku, odbierz nasz kompletnie darmowy poradnik!

Okładka Poradnik Meta
Ebook Meta

W trakcie czytania tego poradnika dowiesz się:

Check - Elements Webflow Library - BRIX Templates
Jak stworzyć reklamę w Meta krok po kroku, nawet jeśli nie znasz się na marketingu.
Check - Elements Webflow Library - BRIX Templates
Czego nigdy nie robić na Facebooku, jeśli nie chcesz tracić pieniędzy
Check - Elements Webflow Library - BRIX Templates
3 rzeczy, które zawiera każda skuteczna reklama na Facebooku
Check - Elements Webflow Library - BRIX Templates
I znacznie, znacznie więcej…

Łatwy do zrozumienia poradnik, bez żargonu i technicznego bełkotu

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Podziel się artykułem
Szymon Kozielski
Szymon Kozielski
10.05.2024
7 minut

Reklama na Facebook - czy warto w 2024?

Reklama na Facebook - czy warto w 2024?

Reklama na Facebook - czy warto w 2024?