Masz lokalny biznes i zastanawiasz się nad płatną reklamą na Facebooku?
Nie mogłeś lepiej trafić…
Ten artykuł pokaże Ci wszystkie wady i zalety tego rodzaju marketingu. Dowiesz się również, czy jest to dalej opłacalny sposób na reklamę w 2024.
Przejdźmy do rzeczy!
W ostatnim czasie powstało wiele nowych platform, jak TikTok, Snapchat, czy Telegram. Przy których Facebook jest już dość stary, bo istnieje od 2008 roku.
Mimo to ma wszystkie nowinki, wyżej wymienionych mediów.
Krótkie filmiki? Są,
Znikające Relacje? Są,
Prywatne wiadomości? Są.
Więc jeśli mowa o treściach, Facebook nie odstaje od nowych platform nawet o krok.
Jeśli chodzi natomiast o reklamy, jest wiele czynników, które wpływają na ich sukces i zanim powiem ci czy warto w nie inwestować, przedstawię ci ich plusy i minusy, nad którymi powinieneś się zastanowić, zanim podejmiesz decyzję.
Wprowadzane co roku aktualizacje uprzyjemniają pobyt nie tylko użytkownikom, ale także reklamodawcom, którzy mają coraz więcej możliwości sprzedaży swoich produktów.
Ale zacznijmy od najważniejszych.
W samej Polsce Meta ma ponad 23 miliony miesięcznie aktywnych użytkowników… a liczba ciągle rośnie.
Nie tylko te statystyki mają znaczenie, ale też to ile naszej uwagi zabiera Facebook.
Według badań Polacy spędzają na nim prawie godzinę dziennie!
Biorąc pod uwagę, że przeciętna osoba śpi 8 godzin, oznacza to, że aż 7% ich całego dnia jest spędzone z oczami przyklejonymi do swojego feed na Facebooku!
To naprawdę sporo czasu… który Ty jako firma możesz wykorzystać, aby sprzedawać swoje produkty w szybki i łatwy sposób.
Na pewno słyszałeś, że media społecznościowe wiedzą o nas wszystko. W jakimś stopniu to prawda, a szczególnie, gdy mówimy o Facebooku.
Ten ma informacje o naszych zainteresowaniach, wieku, lokalizacji, a nawet zna nasz stan związku czy średni roczny zarobek!
Dla Ciebie to jednak rewelacyjna wiadomość…
Dzięki tej wiedzy możesz dokładnie wybrać, do kogo trafi Twoja reklama.
Jeśli jesteś np. biurem rachunkowym, Twoi klienci to właściciele firm, Facebook pozwoli ci pokazać reklamę do tych dokładnych osób, co znacznie zmniejszy jej koszt.
A jak połączysz to z dobrą strategią marketingową, w dość krótkim czasie zobaczysz pozytywny zwrot z inwestycji.
Kolejna świetna wiadomość.
Inne rodzaje reklamy jak telewizja, billboardy czy radio, potrzebują znacznie większego budżetu na start.
Jest to kłopotliwe, ponieważ nie wiemy, czy te pieniądze do nas wrócą.
Natomiast Meta (Facebook), pozwoli ci zacząć już od 5 złotych dziennie.
Oczywiście nie oczekuj, że wydasz 5 złotych, a zarobisz 10 000… Gdyby to tak działało, nie czytałbyś teraz tego artykułu, a ja piłbym martini z lodem na Malediwach.
Ale nie zmienia to faktu, że jest to dalej najbardziej budżetowy rodzaj reklamy, jaki jest na rynku.
I jeśli jest dobrze zrobiona, zwróci Ci się dwu, a nawet trzykrotnie.
Meta pomimo wielu zalet, ma też swoje kluczowe wady.
W tej sekcji poznasz dwie główne, które powstrzymują przedsiębiorców od zarabiania na nich, oraz dowiesz się, czy jest jakiś sposób, aby je obejść…
Reklamy Meta tworzymy w tzw. Menadżerze reklam.
Nie w zakładce ‘promuj’ obok posta.
Zakładka promuj, to bardzo uproszczona wersja menadżera reklam, która zabiera ci całą siłę tego narzędzia i ogranicza Twoje możliwości jako reklamodawcy.
No, ale wracając do menadżera, ten na pierwszy rzut oka jest skomplikowany.
Ogrom metryk i różnorodnych opcji, w których łatwo jest się zgubić i szybko zniechęcić…
Natomiast automatyzacje i podpowiedzi od Facebooka, nie działają zbyt dobrze i często bardziej psują reklamy niż je poprawiają.
Są rzeczy, których Facebook nie lubi. Jak na przykład nagość. A to znacznie utrudnia reklamowanie produktów takich jak bielizna czy gadżety wakacyjne.
Meta nie pozwala również reklamować rzeczy takich jak alkohol, produkty nikotynowe, hazard, czy pożyczki personalne.
Algorytmy bezlitośnie i szybko usuwają takie reklamy, a jeśli nadal będziemy próbowali, skończy się to zablokowaniem naszego konta reklamowego.
A to zabiera czas, powoduje frustrację i co najważniejsze straty.
Pomimo tych kilku wad, jest to dalej najbardziej opłacalny sposób na reklamę dla lokalnej firmy.
Dokładnie widzimy, ilu klientów przyciągamy i jaki jest tego koszt, a szczegółowe opcje targetowania, pozwalają nam szybko i tanio trafić do konkretnej grupy odbiorców.
Dodatkowo mimo wielu nowo powstałych platform, Facebooku dalej ma najwięcej użytkowników, którzy spędzają na nim średnio godzinę dziennie.
Więc jeśli chciałbyś stworzyć skuteczną reklamę na Facebooku, odbierz nasz kompletnie darmowy poradnik!